lørdag 7. januar 2012

Jippi, nytt kamera!

Jepp ,det er sant. Dama her i huset har fått nytt kamera,
og jeg er såååå glad :)
Min kjære B overrasket meg på selveste julaften, tidlig om morgenen,
med en pakke som han mente jeg kunne få bruk for i løpet av dagen.


Jeg skal absolutt ikke klage over kameraet jeg har hatt,
et Canon EOS 7D, men det ble rett og slett for profft for meg,
for stort, tungt og alt for vanskelig å bruke. 
Jeg trodde at et lite kompaktkamera ville holde til meg og mitt bruk,
men jeg savnet håndteringen av speilreflekskameraet.
Så heldige meg fikk et Canon EOS 550,
og dette føles som hånd i hanske, jeg er rett og slett superfornøyd.


Nå  er det sånn at jeg er gift med en som har fotografering som sin store interesse,
han liker å ta bilder av helt andre ting enn hva jeg gjør. Tror ikke han helt skjønner greia
med å fotografere en lysestake eller en lampe. I tillegg er digitalt no go,
her fotograferes det på gamle måten, og jo eldre kamera er, jo bedre.
Jeg er stikk motsatt, og er sånn som barna,
vil se bildet med en gang :)

 Bildene over her er av min mann, med sin "elskerinne" Chamonix 045,
et gammeldags storformat kamera av typen de brukte på 1800-tallet.
Bildene er tatt av meg, og man kan si at mine bilder fikk vi sett
med en gang, mens de som kjære B tok, måtte vi vente liiiiitt lengre på...
men det var verdt det :) 

Her har vi hatt en flott dag på biblioteket og skøytebanen,
nå er jentene lagt og "gamlisene" i huset skal sløve med
en god film, lånt på biblioteket!! :)
Ha en fin lørdag!


8 kommentarer:

  1. Åh så herlig!
    Gratulerer med nytt kamera :)

    Vakre bilder du viser!
    klemklem

    SvarSlett
  2. Flotte bilder..
    Jeg har og lyst å investere i nytt i løpet av året..men litt usikker hvilket..
    Fortsatt fin kveld til deg..
    Klem.

    SvarSlett
  3. Herlige bilder...

    Ha en fin helg...

    Klem fra Britt Kristin!

    SvarSlett
  4. Skal sei du, at mannen din slo til :) Men han forstår jo tydeligvis din kjærelighet til fotografering, så kjekt å ha dette til felles då! Gratulerer så mykje med nytt kamera! Kjem du til Hildemor i morgon på fotokurs?

    Klem Eli

    SvarSlett
  5. Hei,
    Kjekt du har lyst å bli med på fotokurs,
    Eg sender deg en Mail om info:),
    Stas med nytt kamera:).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med kameraet!
    Hører du skal være med på fotokurset i morgen! Så kjekt! Gleder meg til å treffe deg!
    kLEm Tonje

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig hilsen, Elisabeth! Gratulerer med nytt kamera. Det tar jammen flotte bilder, særlig når fotografen er flink, motivet en fint med en kjekk mann, et stilig kamera og vakker natur.

    Jeg ønsker deg også et spennende nytt år med gode hverdager, fine mennesker og mye kjærlighet. :))

    SvarSlett
  8. Hei

    Takk for koselig kommentar:-) Kjekt at du vil følge bloggen min.
    Gratulere med nytt kamera, jeg har et slik kamera og er nesten blitt avhengig av det:-)

    Ser på kommentarene lenger oppe at du skal være med på fotokurset på Bryne. Der skal jeg også så da treffes vi.
    Gleder meg veldig til å endelig lære litt:-) og til å treffe alle dere flotte damer.

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen spor hos meg :)