fredag 14. september 2012

mmm cakepops

Det er helg, og det gjør jo ingenting :)

Har slitt med bloggen en stund nå, og endelig fikk jeg til
å lage innlegg i dag. Man mister litt motet når ting ikke
går slik som man ønsker, men nå er ting i orden igjen :)


Her om dagen prøvde vi oss på cakepops.
En helt ny erfaring for ei som ikke står alt for ofte og 
kokkelerer!


Jentene var prøvesmakere, og man kan trygt si at dette ble
en suksess. Nå har vi planen klar for kake
til storesøster sin bursdagsfeiring i oktober. Problemet ligger
bare i pynten, for hun ønsker at disse sjokoladepinnene
skal glitre, hmm finnes det glitterpynt mon tro?


Selve "bakingen" av disse poppene var ikke særlig vanskelig,
men det tok tid. Jeg brukte rester av brownies, og det fungerte
greit, men tror nok jeg velger vanlig sjokoladekake neste gang.
Disse ble litt vel mektige for små mager.

 
Lillesøster var uansett veldig happy, og spiste for det meste
bare pynten, rosa glasur er alltid en vinner hjemme hos oss :)

Nå skal vi snart gjøre oss klare for popcorndisco,
og storesøster er meget fornøyd med at hun endelig går i 
2.klasse og kan delta. Det eneste spørsmålet er
hvilket antrekk man skal velge, selv for en syvåring kan dette være
et stooort problem ;)

Ha en fin fin fredag, med eller uten disco og popcorn!

 

 

5 kommentarer:

  1. Jippi! Så bra at det ordna seg :-) Flinke Ella! Så deilige dei såg ut dei cake pops'ane, eg har ikkje våga meg på det enno.

    God helg, Ella

    Klem Eli

    SvarSlett
  2. Du har faktisk laget vakre cakepops, og de så veeeldig fristende ut. Fredag er kos!
    Jeg håper popcorndisco også ble en suksess, ikke bare høye forventninger som ikke blir innfridd.
    Nyt helgen, Ella både med disco og popcorn! :-)

    SvarSlett
  3. Hei Ella
    Så bra at du fikk det til det som var kluss på bloggen din. Kjekt å se at du er tilbake!
    Cakepopsene så fristende ut! Mmm... Håper jenta di koste seg på disco. Så gøy!!

    Ønsker deg ei deilig helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  4. Mmmmm, de så gode ut! Jeg har prøvd meg på cakepops en gang og det gikk ikke sånn kjempebra kan du si. De hang ikke på pinnen, ramla ned i glasuren når jeg skulle dyppe og ble nothing at all like Manuela sine...
    Men gode var de da. Det er jo som konfekt.♥
    Så stas med disco da. Antrekket er ikke tilfeldig nei, kjenner til det. ;)
    Ha en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Herlige cakepops :) Cacas har glitter som du kan ha i sjokoladen/glasuren for glitrende kaker på pinne. Jeg har prøvd det i toppingen på cupcakes og og det ble glitrende fint ;)

    Er litt vanskelig å få konsistensen helt perfekt uten at de faller av pinnen sånn som Hanne Mette sier. Blir det bare litt for mye glasur i kakeblandingen som du triller kulene av så er det gjort. Men så lenge smaken er god er all ting godt ;)

    Nyt helgen :)
    -Kristine

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen spor hos meg :)