fredag 13. januar 2012

Friminutt

Mange meninger om blogging for tiden!
Jeg liker tulipaner jeg!
Hadde egentlig ikke tenkt å delta i debatten om hvorfor kvinner bruker tid på 
å ta bilder av f.eks. tulipaner, legge det ut på en blogg, skrive noen ord om 
hverdag og sånne enkle greier, men jeg må bare si noen korte ord om akkurat dette.
Jeg er nordlending, jeg kan ikke la være!

For meg er bloggingen mitt friminutt!
Et friminutt er en tid for avkobling.
Blogging er avkobling for meg.
Jeg liker bloggere som også har friminutt, som serverer meg 
flotte bilder, gir meg inspirasjon og ideer til mine egne friminutt.
Jeg bruker mine friminutt til å kommentere de bloggene jeg liker.
Ser rett og slett ikke hensikten i å bruke tid på å legge igjen kommentarer som ikke varmer.
Mine friminutt skal være positive.
Hverdagen skal og bør også være positiv, men naturlig nok er den ikke alltid det.
Hverdagen består i å ta mange avgjørelser,
viktige avgjørelser. Da handler det ikke om fargen på veggen skal
være grå eller sort, eller om tulipanene skal være rosa eller hvite.

Nå har jeg friminutt, nå skal tulipanene plasseres akkurat der hvor jeg syns
de er finest.

Ha en fantastisk fredag, med eller uten friminutt!

 

10 kommentarer:

  1. Hear, hear!! Som om jeg skulle skrevet det selv Ella c",)

    Klem Anna

    SvarSlett
  2. Nydelig skrevet og jeg sriver under på alt. Jeg elsker den positiviteten som finnes her blandt bloggene. Det får meg til å smile hver dag og gir meg energi til de tingene som ikke er så kjekke og posetive.

    Nyt helgen og kos deg med bloggen!!!!!

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  3. Å ta friminutt er viktig!

    Jeg har fulgt med i debatten, og klarer ikke la være å engasjere meg jeg heller (blir nok ikke et eget innlegg). Jeg er så glad at det fins mangfold i bloggverden, at ikke alle skriver om politiske saker. Å lese politiske saker interesserer meg også, men jeg har behov for litt inspirasjon og underholdning i tillegg! Dessuten mener jeg at det ikke er riktig å ytre (henviser til frk makeløs) at de som velger å skrive om de nære tingene, hus og hjem, barn og hverdagsliv, ikke påvirker. Hva mener du? Jeg blir i alle fall veldig inspirert av mange av de flotte bloggene jeg leser til å bli en bedre mor, leve i nuet, elske livet! Disse bloggerne er viktige!

    Sv: Ja. Det var 50 mm jeg hadde på kameraet. Bruker den mye :) En god invistering :)

    Ønsker deg og dine ei riktig god helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  4. Du har så absolutt meg med deg på dette :) Har surra menge tanker i hovudet angåande dette med blogging :) Og det er mitt friminutt, mitt egergifriminutt, mitt inspirasjonsfelt! Inge skal få lov å ta det fra eg, så kan dei meine kva dei vil om det!

    Ha ei super helg!
    Så kjekt å endelig treffe deg på kurset :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Flott innlegg!
    Og jeg ser også på blogging som mitt friminutt!
    En pause i hverdagen og en måte å finne inspirasjon på! Enten om det er til neste ferietur eller til hvilken farge vi skal ha på veggen!
    Og jeg blir litt matt av de som kritiserer bloggere. For hvem er det som tvinger de til å lese det som de ikke liker???

    Ja, ja... Mange flotte innlegg du har under her:)
    Og gratulerer med nytt kamera! Håper du kommer til å trives med det! Jeg har akkurat samme type:) Ønsker meg iblant et mer "profft" kamera, men egentlig har jeg mer enn nok med å forstå meg på det jeg har:)

    Håper dere får ei flott helg!
    Klem fra Marta

    SvarSlett
  6. Jeg sier bare AMEN!

    Ønsker deg en fabelaktig helg!
    fredag 13. i dag og jeg har ikke vært ute av huset en gang. Feberfri, men tett som få og skulle ønske jeg hørte i stereo, men formen er stigende og jeg har trua *Smiler*
    klemklem

    SvarSlett
  7. Jeg er SÅ enige med deg. Blogging dreier seg om så mye mer enn bare å ta bilder av blomster og dill. Det er inspirasjon, nye bekjentskaper, dyrke min interesse (som er foto) og rett og slett gå inn i en verden der vi er mange som deler de samme interessene. Dette er det mange som ikke skjønner. Men, de får bare fortsette å kritisere en verden de ikke kjenner. Dette er mitt fristed, min blogg og de som ønsker å lese det jeg skriver er hjertelig velkommen til det, de andre kan bare la det være - enkelt og greit :-)

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  8. Yes, absolutt. Friminutt! Kosestund! Inspirasjon! Nettworking! Nye vennskap! Blogging har verkelig åpna ei heilt ny verd for meg, and I like it, I like it a lot! Eg vert også provosert og engasjert av den diskusjonen som er på gong no, eg har overhodet ikkje forståelse for negative, ufine og kritiske kommentarar som berre er lite konstruktive og sårande. Men det er skremmande kor enkelt det er for somme å vera ufin på nett, når ein ikkje står ansikt til ansikt med den ein fornærmer, det er akkurat som om dei ikkje trur dei er ekte mennesker. Ikkje bra!

    Fin,fine tulipanar, Ella :)

    Klem Eli

    SvarSlett
  9. Jeg er helt enig :) Derfor linker jeg til dette innlegget sammen med de andre jeg har samlet under innlegget mitt om samfunnsengasjerte bloggere... ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen spor hos meg :)